Treceți la conținutul principal

RECENZIE: „FATA CARE A ÎNVINS ISIS” (RAO)

»  Rezumat: Primele memorii ale unei supraviețuitoare a terorii ISIS. Toți bărbații au fost omorâți. Toate femeile au devenit sclave. Farida a reușit să evadeze. În august 2014, Farida, o adolescentă obișnuită, încerca să se bucure de vacanța de varî. Fata locuia într-o regiune muntoasă din nordul Irakului, iar ce a urmat este de neimaginat. Satul ei a căzut pradă unui atac pus la cale de ISIS. Acestui atac i-au căzut victime toți bărbații, inclusiv tatăl și unul dintre frații Faridei, iar femeile au fost luate ostatice și supuse unor chinuri atroce, de la bătai și violuri până la vânzare în piața publică asemenea unor vite. După șapte tentative eșuate de a se sinucide, Farida va profita, împreună cu alte cinci tinere, de o ocazie favorabilă și va fugi în deșertul libian. Farida a dovedit un curaj incredibil într-o situație care părea fără ieșire și s-a hotărât să facă publică povestea ei de viață. Ne aflăm în prezența memoriilor impresionante ale unei tinere femei, care arată ce înseamnă cu adevarat lupta pentru supraviețuire a unor oameni nevinovați, prinși în vârtejul răzbunării inexplicabile a membrilor ISIS.

• Data apariției: Septembrie 2016
  • Tip copertă: Broșată
  • Număr pagini: 288
CUMPĂRĂ CARTEA DE AICI: RAO
» OPINIA MEA:  Cu toții am auzit de manifestările violente și sângeroase ale taberei ISIS, manifestări care încadrează ordinea globală pe un continuum al terorii globale. Ne îngrijorează și cu siguranță ne dorim să stăm cât mai departe de astfel de chestiuni. Nu același lucru îl putem spune despre tânăra Farida. Vă recomand, una dintre cele mai tulburătoare și dureroase povești pe care o puteți citi. Este greu de realizat această recenzie, fiindcă impactul pe care l-a avut asupra mea e atât de personal, încât este necesar să citiți pentru a simți și voi. Poate diferit, poate similar.
Am citit romanul în engleză, fiindcă am vrut să văd dacă bariera lingvistică este sau nu un impediment. Am fost curios dacă voi putea simți cu adevărat trăirile Faridei, dacă vocea ei literară transmite emoții dincolo de limba nativă. Ei bine, a reușit să transmită mai mult decât speram!

Nu poți citi cartea dacă nu ești un cititor implicat. Să pătrunzi în cotloanele vieții Faridei este mai mult decât confortabilul stat pe pat, picior peste picior. Este o continuă provocare cu realitatea. Citind fiecare eveniment, simți nevoia de a verifica pe diferite surse dacă așa s-a întâmplat. Din nefericire, povestea acesteia este întru totul reală.

Memoriile Faridei sunt impresionante mai ales datorită scriiturii și abilității jurnalistei Andrea C. Hoffmann, care redă cu minuțiozitate fiecare detaliu plin de cruzime din viața celei care a izbutit ceea ce părea imposibil: să evadeze de sub nasul organizației ISIS.

E o lectură dificilă, care te consumă. E o lecție de viață și o autentică reprezentare a Orientului Mijlociu în propria-i glorie neîndurătoare. Dar o recomand ferm, fiindcă te întărește!
» NOTA MEA: