Treceți la conținutul principal

REVIEW-SHOT: „My dilemma is you”, de Cristina Chiperi (LITERA)


Categorie nouă care conține mini-recenzii. Scurt și la obiect.

Despre ce este vorba în carte?

Cristina Evans trăiește la Los Angeles și crede cș are o viața perfectă, până în ziua în care parinții ei hotărăsc să se mute la Miami. Totul se năruie pentru adolescenta de șaisprezece ani, care se vede obligată să-și părăsească prietenii dintotdeauna și să ia totul de la capăt într-un alt oraș, la o altă școală. Deși Los Angeles-ul și cei mai buni prieteni de acolo rămân permanent în gândurile ei, Cristina reușește foarte repede să se acomodeze în noua casă și să se împrietenească cu cațiva dintre cei mai populari elevi ai liceului. Toți o primesc în cercul lor, mai puțin Cameron și Susan, iubita lui, care o privesc amândoi cu ostilitate. Și astfel, printre tot felul de  întâmplări mai mult sau mai puțin plăcute, Cris reușește să-și facă o nouă prietenă, Sam, și se îndrăgostește de Matt. Deși lucrurile par să mearga din ce în ce mai bine în viața ei, ițele inimii ajung să se încurce tot mai mult când Cris și Cameron încep să-si dea seama că antipatia pe care o simt unul față de celălalt ascunde, în realitate, un sentiment complet diferit. Vor accepta oare cei doi tineri să privească în față această descoperire și să lupte pentru a fi impreuna?


Produs publicat in 2016 de Litera  - CUMPĂRĂ CARTEA DE AICI
Data aparitiei: Iulie 2016
Format: 210x140
Tip coperta: Brosata
Numar pagini: 336
REVIEW-SHOT:
            Am păreri care mă contrariază, atât ca cititor, cât și ca scriitor. Am oscilat între două și trei stele din cinci* și motivul pentru care am optat pentru trei este doar datorită personajelor. Spun „doar”, fiindcă acesta este cam singurul plus major, în rest, celelalte aspecte țin de mediocritate. Revin. Sunt destul de bine construite și reușesc să te captiveze prin felul lor de a fi; mai mult, e posibil să te identifici cu ele la un moment dat și din acest aspect, vrei să continui să citești tot mai mult.

Am vrut să citesc această carte din pură curiozitate. Am văzut că a fost/este un fenomen cu milioane de vizualizări pe Wattpad în Italia și mi-am zis „ia să văd de ce e așa mare fenomen”. Nu m-ar fi interesat dacă autoarea nu era moldoveancă, chiar nu mai citisem nimic de la un autor moldovean, nu că ar fi fost cine știe ce particularitate mai la nord-est de noi. M-a intrigat, însă.

Bun, dacă ești tipul de cititor fără prea mari pretenții, care e dat pe spate la orice roman cu vampiri și vârcolaci, atunci povestea ți se va părea fascinantă și o vei pune cu siguranță în top-ul tău 5 cărți preferate.
        Cred că e cel mai clișeic roman pe care l-am citit vreodată. Nu am identificat absolut nimic original în roman - alt motiv pentru care a devenit fenomenul adolescentelor, fiindcă originalitatea presupune mai multă bătaie de cap pentru cititori și mai puțină familiaritate. 
         E atât de clișeică, încât mă mustru de unul singur pentru că am putut citi așa ceva, eu, care sunt promotorul originalității și inovațiilor. În orice caz, personajele chiar mi-au plăcut, dar doar cele principale, Cris (super clișeic) Matt și Cameron, fiindcă restul, mai ales personajele masculine deja erau în abundență și nici autoarea nu mai știa pe unde să le mai bage ca să nu uiți de ele. Oricum, la un moment dat am început să le și în curc.
           Cum spuneam, dacă ești cititorul cu standarde înalte, vrei ceva profund și pe alocuri filosofic, atunci cred că ești pe cale să faci o mare greșeală. 
         Da, e o lectură așa, de vacanță, dacă nu ai ce face seara și vrei să te relaxezi. Știu că mai urmează două volume, și tot din curiozitate voi da o șansă și celui de-al doilea, să văd dacă a progresat cumva autoarea la scriitură.

          Acestea fiind spuse, rețineți că cititul nu dăunează grav sănătății, ci lenea de a citi! Deci e în regulă să mai citiți uneori și romane cu astfel de idei clișeice, dar mai treceți și pe la autorii consacrați.


* strict notarea pe Goodreads!

Comentarii

  1. Bun, deci am luat o pauza de la cele 50 de variante la mate pe care trebuie sa le fac minivacanta aceasta si am vazut recenzia/minirecenzia aceasta. Ma bucur ca nu sunt singura care are acesta parere despre cartea aceasta. Am incercat sa o citesc si eu, ca doar e un "fenomen". Nu am putut sa o citesc pe toata, asa ca am citit pasaje la intamplare. Nu puteam sa ma pronunt daca nu citeam mai mult decat inceputul. Mie mi s-a parut, doar din cele citite la intamplare, o copie mai ieftina a seriei "After". Are aceeasi poveste cliseica cu si despre adolescenti. Adolescenta fiind, eu nu am reusit sa ma identific cu personajele. Nu inteleg cum si de ce a fost numita fenomen literar, pentru ca nu are nimic iesit din comun fata de celelalte serii cu adolescenti. Am citit ieri "Oscar si tanti roz", aceasta ar trebui sa fie un adevarat fenoment literar. Am intalnit in cele 90 de pagini ale sale mai multa esenta decat in orice carte citita pana acum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am citit seria „After”. Am găsit primul volum și o să încerc să îl citesc și să fac o comparație. Din fericire, sau nefericire (nu știu exact), eu am rezistat să o citesc pe toată, asta ca să-mi fac o idee completă, cap-coadă.
      A fost numită fenomen literar pentru că are vreo 15 milioane de vizualizări pe online, doar de aceea. Bine, acele 15 milioane pot fi de fapt doar 2, fiindcă se contorizează de fiecare dată când intri pe pagina de citit - sper să nu greșesc, dacă-mi amintesc bine.
      Am auzit de „Oscar și tanti Roz”, chiar m-ai făcut curios. „Esențele tari se țin în sticluțe mici”, în cazul ăsta în numărul de pagini mici :))
      Apreciez intervenția ta și mă bucur să-ți citesc părerea :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Bun venit, eroule. Fii amabil și lasă-ne o părere :)

Postări populare de pe acest blog

Umbrele care ne despart, de Tricia Levenseller

  Totul începe cu un rezumat :  Alessandra s-a săturat să fie ignorată și are un plan pentru a obține puterea dorită: 1. Curtează-l pe Regele Umbrelor. 2. Căsătorește-te cu el. 3. Ucide-l și ia-i regatul. Nimeni nu știe cât de puternic este cu adevărat Regele Umbrelor. Unii susțin că le poate comanda umbrelor care se învârt în jurul lui să-i îndeplinească orice poruncă. Alții afirmă că ele îi vorbesc, șoptindu-i gândurile dușmanilor săi. Asta n-o împiedică pe Alessandra, conștientă de propria valoare, să facă tot ce îi stă în putință să obțină coroana. Însă nu este singura care încearcă să-l ucidă pe rege. Pe măsură ce au loc tot mai multe tentative de asasinare, Alessandra se trezește luptând să-l țină în viață, suficient cât el să o încoroneze regina lui – străduindu-se, în tot acest timp, să nu-și piardă inima. Până la urmă, cine ar fi mai potrivită pentru Regele Umbrelor dacă nu o regină vicleană și parșivă? Traducător:  Simona Ștefana Stoica Suport:  384 pagini, paperback

Review: The Baker Street Four, Vol. 1

The Baker Street Four, Vol. 1 by Olivier Legrand My rating: 5 of 5 stars Firstly, the illustrations are absolutely gorgeous! And the story itself too. Really enjoied that detective story based on children. View all my reviews

RECENZIE „OSCAR ȘI TANTI ROZ”, de Eric-Emmanuel Schmitt

An apariție  :  2012 Editura :  Humanitas Fiction Nr. Pagini :  70   Nu am mai citit nimic de la Eric-Emmanuel Schmitt , iar faptul că am aflat după ce m-am documentat că a absolvit facultatea de Filosofie, nu mi s-a părut nimic surprinzător. În pofida faptului că short-story-ul de doar 70 de pagini prezintă trăirile unui puști de 10 ani, oricine, la o lecturare mai atentă poate identifica o filosofie a tinereții în paginile cărții. Dacă ai nevoie doar de o lectură pentru a-ți ține companie plictisului, atunci nu va fi cea mai plăcută, deoarece ți se va părea foarte copilărească. Însă, dacă dorești ceva mai serios, vei înțelege de la bun început că este vorba despre o poveste de viață dramatică spusă într-o notă amuzantă. Pe scurt, este vorba despre un băiat bolnav de leucemie aflat într-un stadiu foarte avansat al bolii. Și, deși se confruntă cu efectele chimioterapiei, nu durerea este cea care îl îndurerează, ci faptul cum toți cei din jurul său „surzesc brusc” atunci